Site Overlay

Jak zaradzić negatywnym opiniom w Internecie?

Czarny PR w Internecie to jedna z największych zmor współczesnego przedsiębiorcy. Odpowiedzialni za to hejterzy bardzo często czują się bezkarni (niesłusznie!). Zniwelowanie negatywnych skutków tego typu działań to trudny i długotrwały proces.

Zamieszczenie negatywnej opinii jest proste

Zamieszczenie negatywnej opinii w Internecie nic nie kosztuje i zajmuje zaledwie kilka minut. Niezadowoleni konsumenci mają oczywiście prawo do podzielenia się swoim rozczarowaniem. Negatywne komentarze, które są wynikiem autentycznego niezadowolenia z usług lub produktów danej marki są częścią obiektywnego traktowania działalności danej firmy. Niestety z wielu przeprowadzonych badań wynika, że czasem nawet ponad połowa z nich to zwykły, czarny PR.  Czym on jest?

Kto najczęściej zamieszcza negatywne opinie?

Takie praktyki są najczęściej podejmowane przez nieuczciwą konkurencję. Czasami także to działania byłych pracowników, którzy w ramach zemsty za zwolnienie z firmy prowadzą swoją wojnę, oczerniając byłych pracodawców. Z kolei pracownicy konkurencyjnych firm w łatwy sposób starają się zamieścić jak najwięcej negatywnych opinii, aby jak najbardziej zaszkodzić  innym przedsiębiorcom z tej samej lub pokrewnej branży. Odbudowywanie pozytywnego wizerunku danej marki będzie jednak długotrwałe i trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość.

Warto podjąć kroki prawne

Najbardziej uporczywą i uciążliwą drogą walki z czarnym PR jest podjęcie kroków prawnych. Wykrycie hejtera, pozwanie go do sądu, ukaranie i usunięcie kłamliwych komentarzy może być jak najbardziej skuteczne. Niestety najprawdopodobniej potrwa to wiele miesięcy. Okres ten może sprawić, że skutki ekonomiczne wynikające z istnienia owych negatywnych opinii będą dla danej marki opłakane. Dodatkowo, rozpoczęcie batalii bardzo często rozpoczyna się z dużym opóźnieniem, co jeszcze pogłębia kryzys. Można jednak temu zaradzić.

Warto pracować z agencjami marketingowymi

Wynajmując profesjonalną agencję marketingową pomawiany przedsiębiorca może ratować się podwójnie. Pracownicy agencji będą na bieżąco monitorować sieć w poszukiwaniu negatywnych opinii i następnie opracują skuteczną strategię działania. Może ona obejmować tzw. SEO wizerunkowe, czyli zadbanie o to, aby nieprawdziwe treści nie były widoczne w wynikach wyszukiwania na podstawowe i istotne dla marki słowa kluczowe.

Dodatkowo można zastosować kampanię marketingu szeptanego, który szybko i znacznie poprawi wizerunek marki. Szereg działań prowadzonych na forach internetowych i portalach opiniotwórczych przez doświadczony zespół fachowców w tej dziedzinie pozwoli przedsiębiorcy na rychłą poprawę sytuacji. Klucz do sukcesu w tym wypadku, to związanie się z odpowiednią agencją marketingu internetowego, która zapewni odpowiednie i profesjonalne działania.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *