Site Overlay

Czy korzystać z poradników marketingowych?

Skuteczność poradników marketingowych dostępnych w sieci wciąż jest rzeczą sporną. Część czytelników uważa, że wystarczającą wiedzę na temat marketingu można posiąść wyłącznie w czasie nauki uniwersyteckiej w wybranej placówce oświatowej. Inni uważają, że poradniki marketingowe, również zawierają wartościowe treści, które z powodzeniem mogą uzupełnić luki w wykształceniu marketingowym. Każda ze stron ma rację, ale na to czy warto korzystać z poradników marketingowych, należy odpowiedzieć samemu.

Kto tworzy vademecum marketingu?

Poradniki marketingowe tworzą eksperci w danej dziedzinie. Są to specjaliści zawodowo zajmujący się analizą rynku medialnego, zarządzaniem marką, reklamą i wizerunkiem publicznym firmy. Za pomocą narzędzi medialnych dzielą się swoją wieloletnią wiedzą naukową i doświadczeniem z osobami, które również pragną rozwijać się w tym kierunku. W zbiorach treści eksperckich znajdziemy nie tylko podstawowe informacje o tematyce marketingowej. Poradniki te często zawierają szczegółowe rozwinięcia między innymi takich zagadnień jak znaczenie promocji w biznesie czy sposób wykorzystania potencjału narzędzi medialnych.

Content Marketing to podstawa!

Contentem nazywamy wszelkiego rodzaju treści i ich elementy składowe (np. tytuł, pliki graficzne i multimedialne) udostępniane szerokiej publiczności za pomocą Internetu. Im bardziej wartościowe treści, tym bardziej „zyskują w oczach” robotów Google. Dobre pozycjonowanie i wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki zapewnia treści większy dostęp do odbiorcy. W marketingu content wykorzystywany jest w celach promocyjnych np. marki czy usług i produktów oferowanych przez firmy. Unikatowe treści są również sprzymierzeńcem podczas budowania pozytywnego wizerunku organizacji.

Content może być dystrybuowany w wersji infografik, filmów czy raportów. Jednak nie można też podważać wysokiego poziomu zasięgu słowa pisanego. Teksty dostępne w sieci dzielą się na takie kategorie jak:
a) blogi,
b) poradniki,
c) artykuły eksperckie,
d) wywiady,
e) opisy produktów,
f) recenzje.

Zawartość treści marketingowych ZAWSZE należy dopasowywać do oczekiwań i osobowości grupy docelowej. Osoby po pięćdziesiątym roku życia inaczej zareagują na promocję funduszu emerytalnego, niż przedstawiciele pokolenia Y. Natomiast młodsi użytkownicy wcale nie będą wykazywać zainteresowania programem.

SEO i SEM

Strategia, której wymaga content marketing, bazuje na dwóch zagadnieniach: SEO i SEM. Działania Search Engine Optimization (SEO) skupiają się przede wszystkim na analizie panujących trendów oraz ich wykorzystaniu na korzyść marki.

SEO pomaga określić dobór wartościowych słów kluczowych (CTR) oraz ich optymalną ilość, które zadowolą algorytmy Google. Planowanie słów kluczowych ułatwiają między innymi takie narzędzia jak AdWords Google czy Semstorm.

Z kolei Search Engine Marketing (SEM) polega na pozycjonowaniu treści w oparciu o informacje zdobyte dzięki SEO. Oba pomagają treściom zaistnieć w sieci i są nieodzownymi składnikami skutecznej kampanii promocyjnej marki. W połączeniu z modelem PPC (dosł. opłata za kliknięcie) promocja nie tylko zwiększa zasięgi, ale również wspiera finanse firmy.

Tajemnice marketingu w sieci

Obowiązkiem jest posiadanie strony internetowej. To właśnie to toczy się życie firmy. Tematyka umieszczanych na witrynie treści powinna być ściśle powiązane z misją biznesową firmy. Udostępnione informacje musi cechować rzetelność i język prosty w odbiorze przez grupę docelową. Ważne jest by umieścić na stronie takie elementy jak dane kontaktowe firmy, jej portfolio, forum oraz firmowy blog. Witryna powinna być atrakcyjna dla użytkownika pod względem merytorycznym i wizualnym. Zakładki cechuje czytelność i estetyka, a umieszczane artykuły profesjonalizm i rzetelność. Takie rozwiązania określają poziom wiedzy przedsiębiorcy oraz budują więź firma-klient.

Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter to idealne platformy dla marketingu. Umożliwiają nie tylko darmowe udostępnienie contentu – pozwalają one w szybki sposób przeanalizować poczytność treści. W mediach społecznościowych korzysta się z takich form promocji jak marketing szeptany (opinie i komentarze) oraz Remarketing (spersonalizowane reklamy). Media społecznościowe spopularyzowały również takie metody promocji jak newsletter czy konkursy internetowe.

Czy warto korzystać z poradników marketingowych?

Zamieszczone w tym artykule informacje stanowią jedynie fundamenty, na których powinna powstać silna kampania marketingowa. Poradniki tworzone przez ludzi dla ludzi zawierają w sobie zaawansowaną wiedzę, i dopiero ona jest w stanie umocnić projekt strategii promocyjnej. Wiedza to potęga i warto ją poszerzać w celu spotęgowania siły i zakresu przekazu marketingowego.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *