Site Overlay

Dlaczego buzz marketing jest skuteczny?

Buzz marketing to zjawisko znane szerzej  jako marketing szeptany (word of mouth marketing).  Już same nazwy (brzęczenie, szeptanie) podpowiadają, że chodzi tutaj o przekazywanie pewnych informacji „z ust do ust”. Tak naprawdę działanie „szeptanki” polega na generowaniu opinii o jakiejś marce i wywoływanie dyskusji autentycznych konsumentów na jej temat.

Różnorakie badania przeprowadzane w ostatnich latach wskazują, że większość konsumentów przed zakupem jakiegoś produktu bądź usługi przegląda opinie w Internecie na ten temat. Niezależnie od faktu, czy zakupu zamierzają dokonać w sieci czy w realu, przeglądanie internetowych opinii i komentarzy jest czynnością oczywistą. Dlatego dbanie o dobry wizerunek firmy czy marki jest takie ważne we współczesnym marketingu.

buzz marketing

Bardzo ważną kwestią skuteczności marketingu szeptanego jest wysoka jakość produktów lub usług. Jeśli mamy pewność, że nasze produkty są dobre i ludzie będą z nich zadowoleni, to „szeptanka” jest w tej sytuacji skazana na sukces. Wystarczy odpowiednio poprowadzić kampanię i właściwie to sami zadowoleni konsumenci zrobią naszej firmie reklamę.

Więc może przy produktach dobrej jakości marketing szeptany jest zbędny? Nic bardziej mylnego. Nawet wiodące, duże marki wymagają bezustannej reklamy i dbanie o swój wizerunek. Trzeba być czujnym, aby konkurencja nas nie wyprzedziła. Dlatego najlepiej zdecydować się na współpracę z dobrą agencją marketingową.

Efekty działania „szeptanki” najczęściej są odczuwalne stopniowo. Są przy tym długofalowe, więc zainwestowane pieniądze zwrócą się wielokrotnie. Warto także pamiętać, że monitoring mediów należy przeprowadzać systematycznie. Tak, aby jak najszybciej przeciwdziałać słabej obecności naszej marki w sieci lub fali negatywnych opinii. Jeśli będziemy o tym wszystkim pamiętać, możemy być pewni sukcesu wizerunku naszej marki w Internecie.

Często też, dobrym rozwiązaniem jest zatrudnienie e-rzecznika. Ponieważ jest to narzędzie, które działa oficjalnie w imieniu marki, ma znacznie większe możliwości niż zwykła szeptanka. Jeśli wykorzystamy go w kampanii marketingu szeptanego, jej skuteczność jeszcze wzrośnie.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *