Wielu przedsiębiorców zadaje sobie to pytanie przed rozpoczęciem działań marketingowych na rzecz swojej firmy. Ile kosztuje content marketing? Jednak czy rzeczywiście warto na początku zastanawiać się nad kosztami? Lepiej skupić się na opracowaniu strategii działania i myśleć o tym, jakie zyski przynosi odpowiednio prowadzony content marketing. Ile kosztuje content marketing? Wszystko zależy od rodzaju i zasięgu zadań, jakie stoją przed agencją marketingową.
Dlaczego content marketing jest tak ważny?
Wyobraźmy sobie, że wchodzimy na Instagram, a tam nie ma żadnych zdjęć ani relacji do przejrzenia. Zaintrygowani otwieramy YouTube. Nie ma żadnych filmów. Idziemy dalej – Facebook i ulubione blogi również świecą pustkami. Zniknął cały content, a my odkładamy telefon, bo w końcu nie ma nas co zaangażować.
Content marketing wykorzystuje treści, po które użytkownicy chętnie sięgają. Istotą content marketingu jest przygotowanie wartościowych materiałów (tekstów, filmów, grafik), dystrybucję ich i tym samym dotarcie do wybranej grupy odbiorców oraz nienachalne nakłonienie jej do dokonania zakupu.
Gdyby zniknął cały content z sieci zauważylibyśmy różnicę, jednak gdy w treści, które i tak konsumujemy, wplecione są takie, które mają sprzedawać – nie przeszkadza nam to. Ile kosztuje content marketing? To pytanie powraca jak bumerang, bo wielu zdążyło się już przekonać, że jest to dobra droga do rozwoju biznesu online i nie tylko.
Typy treści, które sprzedają
Środki przekazu w content marketingu są różne. Treści, które najczęściej się wybiera to posty na blogu, filmiki, wpisy w mediach społecznościowych (szczególnie na Instagramie i Facebooku), a także krótkie materiały video, dostępne w instastory lub na TikToku. Dobór formy zależy w dużej mierze od grupy odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Inna droga będzie do trzydziestolatków, a zupełnie inna do nastolatków. Jakie teksty gwarantują sprzedaż? Takie, które skupiają uwagę odbiorcy lub są dla niego pomocne. Teksty marketingowe powinny przedstawiać zalety produktu czy usługi, po przeczytaniu odbiorca ma czuć się zachęcony do zakupu.
To, ile kosztuje content marketing, zależy od ilości treści i sposobów dystrybucji. Na ostateczny zarys tego, ile kosztuje content marketing ma także wpływ ilość osób, która jest zaangażowana w projekt. Trzeba liczyć się z tym, że kto inny będzie obmyślał strategię, copywriter wykona pracę związaną z pisaniem, kolejna osoba będzie odpowiedzialna za publikację. To wszystko wiąże się z wyższą ceną. Niemniej jednak, próbując określić, ile kosztuje content marketing, można powiedzieć, że średnio kilka tysięcy miesięcznie.
Ile kosztuje content marketing?
Pytanie o to, ile kosztuje content marketing, jest nieodłącznym elementem współpracy agencji z firmą. Wpływ na to, ile kosztuje content marketing ma liczba usług wchodząca w obsługę. Samo opracowanie tekstów będzie tańsze, ale bez odpowiedniej dystrybucji mniej skuteczne.