Site Overlay

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Prowadzenie działań promocyjnych w głównej mierze odbywa się obecnie w sieci. Przez to też powstaje wiele nowych narzędzi, które właśnie te działania ułatwiają. Firmy szukają teraz influencerów do współpracy, czyli takich osób, które dzięki swojej działalności w Internecie zyskały zaufane grono odbiorców. Jak znaleźć influencera do współpracy? Nie jest to proste zadanie i trzeba poświęcić mu dużą ilość czasu. Jak wiadomo, by czynności promocyjne przynosiły odpowiednie korzyści muszą zostać dokładnie zaplanowane. Jak w takim razie szukać influencera do współpracy? I kim jest influencer?

Kim jest influencer?

Jak można podzielić influencerów

Influencer jest to taka osoba, która dzięki prowadzeniu swoich działań w sieci zyskuje mniejsza lub większą popularność. Działania te mogą mieć różny charakter w związku z tym wyróżnia się YouTuberów, Blogerów, Gamerów, Instagramerów i TikTokerów. Wszyscy oni starają się nawiązywać ze swoimi odbiorcami kontakt, dzięki któremu mogą tworzyć relacje. Jest to możliwe głównie dlatego, że zwykle prowadzą oni podobne style życia, są w podobnym wieku, mają takie same zainteresowani, ale też pozwalają im aktywnie uczestniczyć w swoich działaniach.

Działalność, którą prowadzą influencerzy może opierać się na ich rozległej wiedzy z danej dziedziny lub na tworzeniu treści, które w danym czasie są popularne. Słowo influencere też nie jest przypadkowe, pochodzi ono od angielskiego słowa „influence”, które oznacza wpływać. Osoby te bowiem mocno wpływają na swoich obserwatorów, na przykład na ich poglądy, zachowanie oraz decyzje zakupowe. Właśnie to wykorzystuje influencer marketing. Dzięki niemu firmy mogą w ciekawy sposób docierać do swoich klientów.

Jak można podzielić influencerów?

Można to zrobić następująco.

Influencerów ze względu na prowadzoną przez nich działalność można podzielić na:
• YouTuberów
• Instagramerów
• Blogerów
• Podcasterów

Można podzielić ich także na podstawie ilości osób, które danego influencera obserwują.

  • Nanoinfluencerzy – to niemalże każda osoba, która prowadzi profil w social mediach
    i w ten sposób wpływa na swoich bliskich i znajomych
  • Microinfluencerzy – to influencer, który zaczyna wpływać już nie tylko na swoją rodzinę, ale też na innych użytkowników Internetu
  • Influencer – influencer to już osoba, która może na swojej działalności w sieci zarabiać. Jego twórczość jest zwykle systematyczna i ma określoną tematykę.
  • Celebryci – czyli takie osoby, które swoją popularność zyskały poza Internetem, jednak obecnie tez i tam się udzielają. Zwykle są to sportowcy, aktorzy, piosenkarze.
    Najczęściej wykorzystują oni sieć do budowania swoich relacji z fanami.
  • Makroinfluencerzy – to influencerzy, którzy zyskali tak dużą popularność w sieci, że ich działalność przeniosła się również na inne obszary, takie jak na przykład telewizja.

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Kampania reklamowa z influencerem

Znalezienie influencera do współpracy, wcale nie jest takie proste i wymaga to ustalenia celu jaki miałaby realizować kampania prowadzona z influencerem. Dzięki niemu łatwiej będzie znaleźć influencera do współpracy. Warto też decydować się na takich twórców, którzy będą gotowi podejmować się długotrwałej współpracy. Jeśli chodzi o miejsca w jakich można znaleźć influencerów, to na przykład agencje, które zrzeszają właśnie influecerów i pozwalają na szybki kontakt firmy z twórcą.

Innym sposobem może być też bezpośrednie zwrócenie się do twórcy, jednak ten sposób sprawdzi się lepiej w przypadku mniejszych influencerów. Szukając influencera do współpracy, warto też zwrócić uwagę na jego zasięg oraz to jak mocno w jego działania angażują się odbiorcy. Jednym z najważniejszych kryteriów będzie też znalezienie takiego twórcy, którego poglądy i wartości będą zgodne z poglądami i wartościami firmy.

Dzięki temu marka, będzie miała możliwość dotarcia do grupy docelowej, która naprawdę jest skłonna dokonać zakupów w tej firmie. Co więcej influecncer musi być też zaangażowany w swoje działania inaczej nie będzie on dobrze reklamował produktów marki, z którą współpracuje.

Jak widać znalezienie influencera do współpracy nie jest proste, jednak kampania prowadzona w ramach influencer marketingu może przynosić bardzo dobre korzyści marce. Dzięki niej firma jest w stanie w ciekawy sposób zademonstrować swoje produkty.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *