Site Overlay

Jak zoptymalizować współczynnik konwersji?

Sklepy internetowe istnieją po to, żeby sprzedawać. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Dlatego kluczowym wskaźnikiem analitycznym branży e-commerce jest współczynnik konwersji. Im wyższą wartość wskazuje, tym więcej powodów to zadowolenia mają właściciele danego biznesu online. Czym w ogóle jest mityczny  współczynnik konwersji i jak go efektywnie zoptymalizować? Mamy dla Was kilka przydatnych informacji.

Zacznijmy od kilku przydatnych faktów, czyli na dobry początek przytoczmy definicję współczynnika konwersji. W ujęciu teoretycznym jest to liczba wskazująca ilość konwersji podzielona przez całkowitą ilość interakcji z naszą kampanią wyrażona w ujęciu procentowym. Konwersją, czyli działaniem pożądanym mogą być nie tylko zakupy. To również przeprowadzenie rejestracji konta, zapis do newslettera, czy pozostawienie komentarza po wpisem blogowym. Wszystko zależy od naszych indywidualnych celów kampanii i ustawień w Google Analyctics.

Jak optymalizować konwersję?

Niezwykle ważnym elementem rozwoju każdego sklepu online jest CRO ( Conversion Rate Optymization), czyli optymalizacja konwersji. Jest to istotny, a zarazem złożony proces, dlatego w jego przeprowadzeniu trzeba posiłkować się nie tylko wiedzą teoretyczną, ale również badaniami.  Walka z interentową konkurencją często wiąże się z ciągłym zwiększaniem środków na kampanie online, przez co w efekcie znacznie spada rentowność danego e-sklepu. Optymalizując współczynnik konwersji można uzyskiwać bardziej kaloryczny ruch, dzięki czemu przy wydawaniu stałych środków na kampanie reklamowe zyski zaczynają wzrastać. Ilość pożądanych aktywności na stronie może spadać poprzez rożne czynniki. Wśród nich często wymienia się projekt graficzny witryny, sposób zaprojektowania komunikacji, intuicyjną wyszukiwarkę i szereg innych elementów. Składają się one na skłonienia użytkownika do dokonania pożądanej przez nas czynności, czyli najczęściej po prostu zrobienia zakupów.

Niezwykle ważną rolę w procesie transakcyjnym odgrywa sama karta produktu. Opis, termin dostawy, zdjęcia ,czy czas realizacji to kluczowe czynniki, które determinują zakupy online. Nie bez znaczenia pozostaje również sposób zredagowania CTA kampanii, czy zainstalowanie silnika rekomendacji, dzięki któremu klienci precyzyjniej będą trafiać na interesujące ich oferty. Niezwykle dużą rolę w przebiegu procesu transakcji odgrywa także podstrona koszyka oraz dostępne metody płatności.

Po co optymalizować współczynnik konwersji?

Przede wszystkim wyższy współczynnik to wyższa marża, a więc lepsze wyniki finansowe Twojego biznesu. Ponadto każda wydana złotówka na kampanie internetowe przy lepszym wskaźniku zarabia lepiej, więc wszelkie inicjatywy reklamowe stają się bardziej efektywne. Ponadto lepsza konwersja  to też większa konkurencyjność na poszczególne słowa kluczowe, która tym samym wpływa na poprawę widoczności. Optymalizacja konwersji pozawala też uniknąć długotrwałych, żmudnych i kosztownych procesów redesignu, który w pierwszych miesiącach po wdrożeniu często przynosi niepożądane efekty i wiąże się ze spadkiem sprzedaży.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *