Site Overlay

Jakie media marketingowe możemy wyróżnić?

Dwa słowa “media” i “marketing” w ostatnich czasach bardzo często spotykają się jako jedno określenie “media marketing”. Obecnie marketing zmienia się tak szybko, że dzisiejsza komunikacja z klientem przybiera różną formę. Niezależnie od tego – działania związane z marketingiem muszą być na tyle skuteczne aby oferta danej firmy wyróżniała się na tle innych.

Media i marketing

Marketing to działania obejmujące proces planowania związany ze sprzedażą produktów danej firmy. Ustalamy cenę, kanał dystrybucyjny, docelową grupę klientów, decydujemy się na konkretne reklamy. To realizacja koncepcji jaką dany podmiot gospodarczy stawia sobie w momencie otwarcia swojej działalności – sprzedać aby osiągnąć zysk. Media to nawiązanie komunikacji z daną grupą odbiorców poprzez odpowiednie narzędzia do komunikowania. Marketing stara się podbić serca klientów a media pełnią tylko funkcję informacyjną. Te dwa pojęcia połączyły się w jedno, dzięki czemu powstało kolejne, skuteczne narzędzie wpływające na obecność firmy na rynku.

Informacja w mediach

Umieszczanie informacji w mediach znane jest już od bardzo dawna. Pierwsze media marketingowe to prasa, która już od dawna obecna jest na rynku. W dziennikach, tygodnikach miesięcznikach, itd. zawsze można znaleźć informacje o danych produktach związanych z tematyką danej prasy. W gazetach dla dzieci umieszcza się informacje o zabawkach. Gazety dla wędkarzy to reklamy pożywienia dla rybek, wędek, itp. Różnorodne reklamy można znaleźć w prasie kobiecej – kosmetyki dla kobiet, produkty dla dzieci, pomysły na prezent dla mężą a nawet reklamę karmy dla psa. Wiele podmiotów gospodarczych już od dawna skupia się na prasie. Duża część firm skupia jednak swoje działania na wszechobecnym internecie.

Marketing w sieci

Internet jest chyba obecnie najpopularniejszym miejscem, gdzie można prowadzić skuteczne działania marketingowe. Jeszcze nie tak dawno sieć służyła nam do porozumiewania się z bliskimi znajdującymi się bardzo daleko, do wysyłania wiadomości elektronicznych Obecnie dzięki internetowi w kilka minut możemy dowiedzieć się, że w innym kraju doszło do katastrofy samolotowej, do ataku terrorystycznego, itd.

Nie można się więc dziwić, że marketingowcy wyczuli potencjał kryjący się w sieci. Media marketingowe w internecie są bardzo popularne i można podzielić je na kilka grup.

Pierwsze to znane (nawet w środowisku młodzieżowym) social media. Facebook, Instagram, Twitter, Tik Tok, dawniej Nasza Klasa to publikowanie różnych postów przez nas o naszych znajomych. To również idealne miejsce do tego aby stworzyć stronę danej firmy, która na bieżąco informuje swoich klientów o tym, co się u nich dzieje (promocje, nowości na rynku, zmiana siedziby, konkursy, itd.). Obecnie znaleźć można ludzi specjalizujących się w działaniach związanych z marketingiem w serwisach społecznościowych.

Mobile marketing

Mobile marketing skupia swoje działania na urządzeniach mobilnych, takich jak np.powszechne smartfony. Strony responsywne są tak obecnie dopracowane, że bez problemu dopasowują się do małego wyświetlacza. Przykładem może być bezproblemowe wykonywanie operacji bankowych tylko i wyłącznie na smartfonie.

Reklama w Google

Reklama w Google to nadal jeden z najskuteczniejszych sposobów do tego, aby dotrzeć do szerszego grona klientów. Trzeba jednak przyznać, że znajomość Google AdWords jest koniecznością nie łatwą do opanowania. Ta osoba, której to się uda może liczyć na dobre zarobki – o ile przy niskich nakładach finansowych będzie potrafiła dotrzeć do potencjalnych konsumentów.

Google Analytics, czyli mierzenie odwiedzin naszej strony. Dzięki temu marketingowcy są w stanie sprawdzić nie tylko statystyki, ale również to, jakie treści są chętnie czytane przez odwiedzających. Takie narzędzie pozwala również na zmierzenie czasu jaki czytelnik spędza na danej stronie,

Media marketingowe można podzielić na kilkanaście pdkategorii (np.Email marketing, User experience, marketing afiliacyjny, itd.) dzięki którym można ze swoimi produktami dotrzeć do jeszcze większego liczby osób.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Jakie media marketingowe możemy wyróżnić?

  1. Najlepszym medium jest Internet. Coraz mocniej podkreśla on swoją dominację jeśli porównuje się go z mediami tradycyjnymi. Nie tylko jest to medium tańsze, ale także zasięgowo zaczyna przebijać media tradycyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *