Site Overlay

Koszt influencer marketingu

Jaki powinien być koszt influencer marketingu? Rosnąca popularność mediów społecznościowych oraz użytkowników, którzy z nich korzystają powoduje, że właśnie w tym miejscu przedsiębiorstwa chcą docierać dla swoich potencjalnych klientów w ciekawy i innowacyjny sposób. Rosnąca konkurencja na rynku i ilość przekazów reklamowych powoduje, że jest to nie lada wyzwanie, aby nie zostać odrzuconym przez swoich odbiorców. Obecnie na reklamy ludzie praktycznie nie reagują, wręcz przeciwnie często są one dla nich irytujące i powodują efekt odwrotny do zamierzonego. Firmy szukają więc innych metod na promocję swoich produktów i usług. Jedną z nich jest influencer marketing. Na czym on polega i jaki jest koszt influencer marketingu?

jaki jest koszt influencer marketingu

Kto to jest twórca internetowy?

Na samym początku warto wyjaśnić kim jest influencer, czyli inaczej mówiąc twórca internetowy. Influencerem można nazwać każdą osobę, która dzieli się ze światem swoim życiem jednak, jeżeli mówimy o influencer marketingu, to influencerem będzie osoba, która posiada już znaczne grono odbiorców, którzy jej ufają i darzą dużą sympatią. Osoba taka będzie również wpływała na swoich obserwatorów, czasem wpływ ten będzie większy a czasem mniejszy. Siła influencerów jest widoczna w tym, że potrafią oni skłonić swoich odbiorców do dokonania zakupu w danej marce, niekiedy nawet dochodzi do sytuacji, gdzie przez dzięki promocji influencera tworzy się popyt na dany produkt.

Bardzo często influencerzy mocno angażują się w budowanie relacji ze swoimi obserwatorami, robią to zazwyczaj poprzez umożliwienie im udziału w prowadzonych przez siebie działaniach. Kontaktują się z nimi także na innych portalach, a nawet wymieniają prywatne wiadomości. Aby móc zostać influencerem trzeba mocno zaangażować się w wykonywane przez siebie działania. Swoją popularność zyskują oni poprzez dzielenie się szeroką wiedzą z danego zakresu, bądź przez to, że są bardzo kreatywni.

Czym jest influencer marketing?

Influencer marketing jest to nic innego jak promocja swojego przedsiębiorstwa za pośrednictwem influencera bądź influencerki, czyli osoby, która posiada odpowiednią renomę w Internecie. Przedsiębiorstwo wspólnie z twórcą internetowym prowadzi kampanię marketingową. Influencer może wykorzystywać zbudowane przez siebie zasięgi i dzięki nim zwiększać świadomość marki w klientach i sprawiać, że stanie się ona zdecydowanie bardziej widoczna, co więcej dotrzeć ze swoim przekazem do osób, które w innym miejscu prawdopodobnie nie zwróciłyby na nią uwagi.

Influencer marketing doskonale sprawdzi się także do budowanie wizerunku przedsiębiorstwa, ponieważ w oczach odbiorców może stać się ono zdecydowanie bardziej wiarygodne. Za pośrednictwem influencer marketingu można także pozyskać zaufanie i lojalność swoich potencjalnych klientów. By jednak wszystko to było możliwe niezbędny jest odpowiedni wybór influencera, którego styl musi być spójny ze stylem jaki prowadzi organizacja.

Gdzie szukać influencera do współpracy?

Kiedy przedsiębiorstwo już podejmie decyzję, że chciałoby zacząć współpracę z influencerem pojawia się pytanie, gdzie można go znaleźć, sposobów jest całkiem dużo, ponieważ można to zrobić korzystając z mediów społecznościowych bądź z blogów. Oczywiście niezawodnym sposobem będzie także wyszukiwarka internetowa, to właśnie tam można znaleźć idealnego dla siebie influencera.

Istnieją również przedsiębiorstwa, które zajmują się marketingiem influencerskim i to właśnie one mogą pomóc przedsiębiorstwu dobrać odpowiedniego twórcę do planowanej kampanii marketingowej. Działają oni bardzo profesjonalnie i pozwalają wybrać osobę, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb przedsiębiorstwa.

od czego zależy koszt influencer marketingu

Jaki natomiast jest koszt influencer marketingu?

Jeżeli chodzi o koszt influencer marketingu to sprawa tutaj nie jest taka prosta, na cenę tej usługi będzie wpływało przede wszystkim to z jakim influencerem zdecyduje się współpracować przedsiębiorstwo. Oczywiście im bardziej popularny będzie influencer i będzie on posiadał większe grono osób, tym wyżej będzie cenił on swoją pracę. Na koszt influencer marketingu wpływać będą także zasięgi jakie osiąga twórca.

Ceny influencerów różnią się również od tego na jakim kanale będą oni publikowali promocję, czy będzie to recenzja na YouTube czy może wstawienie zdjęcia ze znajdującym się na nim produktem na Instagram. Reasumując koszt influencer marketingu może wynosić od jednej złotówki do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *