Site Overlay

Marketing na forach kluczem do zwiększenia sprzedaży?

Jest wiele działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży. Jedne są tanie inne bardziej skuteczne. Czasem, gdy się głębiej poszuka, to można znaleźć i tanie i skuteczne metody. Mogą one doprowadzić do dwukrotnego i większego zwiększenia sprzedaży produktów i usług marki. Wśród takich tanich i dobrych metod znajdziemy między innymi marketing na forach internetowych. To dzięki niemu sprzedaż wchodzi na kolejny poziom, a dyskusja na temat produktów nabiera tempa.

Mechanizmy marketingowe

Wielu przedsiębiorców niestety nie zdaje sobie sprawy z istnienia niektórych mechanizmów marketingowych. Albo nie doszukali się informacji, albo starają się nie wychylać i nie brać na swoje barki odpowiedzialności za możliwość niepowodzenia kampanii przy wykorzystaniu nowoczesnych metod marketingowych. Ich zachowawcze myślenie pozwala im podejmować decyzje, które nie zawsze sprawdzą się w ich przypadkach. Dlatego też w dużej mierze od agencji marketingowej oraz marketerów zależy, czy uda im się przekonać przedsiębiorcę do wybrania odpowiedniej dla niego metody marketingowej, takiej jak np. marketing szeptany.

Fora internetowe są miejscem, gdzie spotykają się i wymieniają informacjami internauci. Tu liczy się opinia i wyrabia się świadomość marki. Są to miejsca przeznaczone dla każdego, kto ma dostęp do sieci i kto poszukuje informacji o danej marce lub chce się nimi podzielić. Tu spotykają się zarówno niezadowoleni, jak i zadowoleni klienci, dlatego warto “mieć rękę na pulsie” pilnując wizerunku własnej marki. Obie te grupy chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i opiniami na temat marek i produktów. Warto tu być, by skonfrontować nieprzychylne opinie z faktami i reklamować swoje produkty w wartościowej dyskusji.

Opinie, opinie, opinie…

Aż 81 procent klientów poszukuje opinii innych użytkowników internetu. Wielu z nich przed dokonaniem każdorazowego zakupu, inni przy pierwszym zakupie. Jest ich odpowiednio 35 i 40 procent. Najmniejszą, ale wartą uwagi grupę stanowią osoby, które zapoznają się z opinią przy dużym koszcie zakupu. Jest ich 10 procent z internautów. Wiele z tych opinii znajdują właśnie na forach internetowych. Tam czytając rozmaite dyskusje, sami wyrobią sobie opinię o sklepie czy firmie. Nie można zlekceważyć faktów, którymi są częste niechciane i nieprzychylne opinie. Bardzo często zbyt wcześnie napisane lub napisane pod wpływem emocji. Tylko sprawny marketing szeptany jest w stanie poradzić sobie z natłokiem nieprzychylnych informacji, które rodzą się i rozprzestrzeniają w sieci. Dobry marketer znajdzie tu dla siebie odpowiednie pole do popisu.

Kosztem nieprzychylnych opinii w sieci może być kryzys dla marki. Jeżeli jej podstawowa działalność opiera się na sprzedaży usług czy przedmiotów drogą elektroniczną, tym bardziej zabolą ją nieprzychylne opinie klientów. Warto pamiętać, że nie tylko oni wypisują rozmaite komentarze prowadzące do wielu marek.

Marketing na forach

Marketing na forach może nie tylko doprowadzić do zmniejszenia się ilości nieprzychylnych wpisów, ale także do zwiększenia sprzedaży, dzięki wiarygodnej informacji i sprawnej dyskusji prowadzonej przez marketingowców. To oni poprzez regularne odpowiadanie na wpisy internautów zwiększają świadomość marki, dbają o jej renomę oraz zachęcają do skorzystania z jej usług w realu lub sieci. Punktują najlepsze cechy sprzedawanych produktów i przede wszystkim nie kłamią w swoich codziennych działaniach. Bo przecież to, co najważniejsze w szeptance to znajomość granicy między prawdą a fałszem. Na forach, tak jak i w życiu codziennym kłamstwo jest najgorszym doradcą.

To, czego jeszcze sobie nie powiedzieliśmy to fakt, że marketing szeptany w stosunku do współczynnika konwersji oraz procentowego zwiększenia sprzedaży jest bardzo tanią metodą marketingową. Inwestycje w nią zwracają się szybko, a dodatkowa budowa świadomości marki pomaga osiągać jeszcze więcej w przyszłości.

Marketing na forach może być odpowiednią metodą dla wielu firm działających w sieci i poza nią, ponieważ jest skuteczny!

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *