We współczesnym marketingu pojawia się coraz więcej nowych pojęć. Ma to związek z rozwojem mediów elektronicznych i coraz nowszych możliwości pojawiających się w tym zakresie. Jednym z nich jest pojęcie Amplifyingu (ang. wzmacnianie). Jest to wzmacnianie wizerunku firmy lub marki w ramach tzw. Marketingu szeptanego (WoMM – Word of Mouth Marketing).
Amplifying internetowy wrósł już na dobre w świadomość osób, które korzystają z reklamy internetowej. Jest on również popularny wśród tych, którzy się tą reklamą zajmują. Ciężko bez niego wyobrazić sobie obecnie dobre funkcjonowanie firmy, której produkty lub usługi są reklamowane i komentowane w Internecie.
Na czym więc polega Amplifying internetowy? Jest to narzędzie do moderowania oraz obecności danej marki w sieci. Prawidłowo przeprowadzona kampania sprawi, że następstwem wzmocnienia pozycji i wizerunku danej marki na rynku będzie wzrost sprzedaży konkretnych produktów lub usług. Pierwszym etapem prac, które wykonuje agencja marketingowa jest dogłębna analiza sytuacji danej marki w Internecie. Wykorzystując najnowsze narzędzia profesjonalny zespół pracujący dla agencji może bez trudu opracować strategię działania, dostosowaną indywidualnie do każdego klienta.
Aby dotrzeć z odpowiednimi informacjami do określonej grupy docelowej przez konkretny okres czasu prowadzi się szereg działań promocyjnych. Polegają one w dużej mierze na inicjowaniu dyskusji na określony temat, a następnie takim prowadzeniu ich, aby zaangażować jak największą liczbę zwykłych konsumentów, wypowiadających się na forach, portalach opiniotwórczych czy mediach społecznościowych. Kampania powinna wykorzystywać subtelne działania i nie powinna zbytnio wykorzystywać podszywania się pod zadowolonych konsumentów danej marki.
Prawidłowe moderowanie dyskusją pozwoli uzyskać efekt, w którym użytkownicy sieci sami będą reklamować daną markę. Trzeba jednak odróżnić kampanię przeprowadzoną przez profesjonalną agencję, a kampanię tzw. shillingu, który często niesłusznie utożsamiany jest z amplifyingiem. Shiiling jest znacznie bardziej nachalny i mniej subtelny niż amplifying. Często przybiera formę jawnego nakłaniania do zakupów produktów lub usług konkretnej marki.