Site Overlay

Reklama online kontra reklama offline, gdzie się promować?

Świat wirtualny stał się nieodłącznym elementem życia ludzi funkcjonujących w realiach zmaterializowanych. Portale społecznościowe, sklepy online, czy komunikatory są nieodłącznym elementem naszego życia. Jakie odzwierciedlenie ma ta tendencja w odniesieniu do reklamy?

W Internecie spędzamy średnio 6 godzin dziennie. Szukamy tam odpowiedzi na nurtujące nas pytania, rozmawiamy ze znajomymi, czytamy książki. Sieć to przestrzeń, gdzie możemy więc znaleźć skupionego użytkownika, który przy dobrze skrojonej na jego potrzeby ofercie może stać się naszym klientem.

Zalety reklamy internetowej

Reklama internetowa stwarza ogrom możliwości i nie wymaga ogromnych nakładów finansowych. Kampanie można tu rozpocząć od znacznie mniejszych kwot niż w przypadku radia lub telewizji. Ponadto budżet ten można elastycznie zmieniać w zależności od aktualnych potrzeb. Także wirtualna przestrzeń umożliwia precyzyjne targetowanie przekazów reklamowych w zależności od zainteresowań danego użytkownika, miejsca zamieszkania, wieku itd. Ponadto kampanie online znacznie silniej oddziałują na percepcję ze względu na to, że ich forma jest dynamiczna. Dzięki temu bardziej przykuwa wzrok i zapada w pamięć. Jest jeszcze ważna, niezwykle istotna zaleta reklam internetowych z punktu widzenia marketera. Otóż można precyzyjnie mierzyć ich skuteczność, dzięki czemu otrzymujemy jasną odpowiedź, czy dana inicjatywa reklamowa przyniosła pożądany efekt.

Reklama offline, czy warto?

Nie znaczy to, że reklama offline nie ma racji bytu, bowiem najbardziej spektakularne skutki przynosi sprzężenie obu tych kanałów, dzięki czemu spektrum działania naszego komunikatu jest znacznie szersze, a sam przekaz jest lepiej zapamiętywany. Reklama w kanale tradycyjnym to też dostępność wielu różnych formatów, wśród których można wymienić m.in. radio, telewizję, outdoory, formaty dostępne w transporcie publicznym i wiele innych ciekawych kanałów. Jednak taki komunikat ma wówczas dość ogólną grupę dotarcia, co bezpośrednio wpływa na jego skuteczność. Jednak duże marki chętnie angażują w swoje kampanie zarówno kanały online, jak i offline, co przy dużych budżetach potrafi przynosić spektakularne efekty.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *