Współcześnie marketing jest dźwignią wielu niemal każdej branży, trend ten nie omija również prawników. Jednak podjęte kampanie nie mogą być dziełem przypadku! Prowadzenie działań reklamowych kancelarii prawnej wymaga usystematyzowanego planu, który pozwoli Ci zbudować silną markę na rynku.
Marketing dla prawników
Wokół marketingu dla prawników urosło wiele mitów, na temat tego, że reklama narusza zasady etyki zawodowej. Odpowiedzią na te dylematy mogą być działania internetowe, które oferują formy promocji zgodne z prawą i normami etycznymi. Planując marketing kancelarii prawnej, powinniśmy pamiętać, że w tym przypadku klienci nierzadko będą szukać nas sami, a my powinniśmy po prostu dać się znaleźć. Najczęściej proces poszukiwania prawnika odbywa się za pośrednictwem Internetu, dlatego kluczową rolę odgrywa tutaj wysoka pozycja w wyszukiwarkach. Działania pozycjonujące będą, więc skutecznym narzędzie zdobywania potencjalnych klientów. Warto założyć też wizytówkę Google, która umożliwi zaznaczenie lokalizacji Twojej kancelarii ,a zadowoleni klienci będą mogli dodać rekomendacje. To z pewnością wzmocni Twoją markę oraz ułatwi działania pozycjonujące.
Strona przepisem na sukces
Jednak wysoka pozycja w wyszukiwarce nie wystarczy, jeśli nie będziemy mieli intuicyjnej i czytelnej strony internetowej. Dlatego powinniśmy zadbać o to, żeby potencjalni klienci trafiając na naszą witrynę mieli pełen pakiet informacji o zakresie usług, jaki proponujemy oraz naszym doświadczeniu. Warto zadbać też o warstwę wizualną strony, powinna być ona spójna z naszym logotypem oraz z innymi materiałami naszej firmy. Widoczne muszą być też dane kontaktowe, warto zainstalować na stronie wtyczkę Messenger. Umożliwi ona szybki kontakt za pośrednictwem Facebooka. Warto pomyśleć również o tym, żeby stworzyć na naszej stronie bloga, który będzie skutecznym narzędziem z zakresu content marketingu. Możecie na nim poruszać najbardziej frapujące społecznie dylematy prawne. Dzięki temu nie tylko wzmocnimy pozycję w wyszukiwarkach bazując na często wyszukiwanych słowach kluczowych, ale też zyskamy grono wiernych czytelników, w oczach których zyskamy pozycję autorytetu. W promowaniu treści blogowych przydatne będą też działania na social mediach. Wokół nich zbudujecie zaangażowaną społeczność, wśród których z pewnością będą Wasi przyszli klienci. Jak widać skuteczny marketing dla prawników jest możliwy i nie wymaga inwestowania dużych nakładów finansowych.