LinkedIn, choć nie tak powszechny jak wspomniany Facebook, jest od niego nieco starszy. Powstały w 2002 roku portal, przez kilka lat tkwił w sennym marazmie. Doinwestowany 26 miliardami dolarów przemienił się w socialmediową perełkę. Odtąd niezmiennie cieszy się stabilnym wzrostem liczby użytkowników, a przede wszystkim opinią medium dla profesjonalistów. Służy określonym celom, na przykład poszukiwaniu pracy, nawiązywaniu kontaktów biznesowych, bywa też świetnym narzędziem promocji. Zalicza się do coraz większej i rosnącej w siłę grupy mediów społecznościowych.
Portal wrósł w świat biznesu na tyle mocno, że za najlepszy kanał służący marketingowi w social mediach, uznało go aż 94% marketerów B2B. Tym sposobem aż o 8% wyprzedził popularny YouTube, o 9% Twittera i 11% Facebooka. Kuszący jest też target LinkedIn. Zgromadził on już ponad 19 milionów rozmaitych profili firmowych, zaś liczba użytkowników z całego świata sięgnęła 530 milionów.
Jak się promować na LinkedIn?
Skoro wiemy już co nieco o portalu i jego specyfice, warto przemyśleć, w jaki sposób można wykorzystać jego rosnący potencjał do promocji własnej marki. Przede wszystkim trzeba zawsze mieć z tyłu głowy, że to portal dla profesjonalistów. Znajdzie się tam miejsce na nieco luzu i dystansu, zależnie od reprezentowanej branży, ale przede wszystkim ceni się konkret.
A zatem dobrze jest rozpocząć przygodę z profilem firmy w LinkedIn od rzetelnego wypełnienia zakładki „o nas”. Warto przy tym pamiętać, że aby stworzyć company page, trzeba najpierw mieć na LinkedIn prywatny profil. Wracając do opisu firmy: nie wystarczy kilka zdawkowych słów, bo będzie to Twoja wizytówka i od opisu zależy, jak firma będzie odbierana przez potencjalnych partnerów biznesowych. Nie powinno zabraknąć w nim informacji nie tylko o reprezentowanej branży, ale także o tym, jakie wartościom hołduje firma. Popracuj nad nim, wykreuj go tak, by był naprawdę unikalny i wyróżniał Cię na tle konkurencji.
Strategia rzecz pierwsza
Jeśli stworzenie profilu masz już za sobą, to znaczy, że nadszedł czas na porządne przemyślenie dalszych kroków. Trzeba sobie w tym celu odpowiedzieć na kilka pytań, w tym na najważniejsze: do kogo właściwie chcesz ze swoim przekazem trafić. Pamiętaj, że LinkedIn to 675 milionów zarejestrowanych użytkowników, zatem spróbuj zidentyfikować branże, które Cię interesują i pod kątem ich potrzeb oraz zainteresowań profiluj publikowane treści.
Publikuj z sensem
Jeśli chcesz, aby Twoja firma zasługiwała kiedyś na miano lidera swojej branży, wykorzystaj LinkedIn do publikowania wartościowego contentu. Posługując się marketingiem treści, masz szansę przekonać innych, że nie tylko śledzisz sektor, w którym pracujesz, ale też, że po prostu jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Dobrze przygotowane i dobrane teksty czy podlinkowane artykuły, które opublikujesz w dyskusjach lub na swoim profilu, zdecydowanie poprawią Ci renomę.
Pamiętaj także, by na swoje profile zaglądać regularnie, zatem przyda się rzetelność i cierpliwość. LinkedIn nie jest miejscem przeznaczonym na twardą reklamę, tutaj społeczność skupioną wokół interesujących Cię branż trzeba krok po kroku budować. Kosztuje to sporo wysiłku, ale procentuje, zwłaszcza, jeśli zależy Ci na kontaktach B2B.