TikTok to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijająca się platforma mediów społecznościowych. Można śmiało powiedzieć, że świat oszalał na jej punkcie. Szczególnie przypadła do gustu młodemu pokoleniu, które wcale nie tak łatwo zadowolić. Marki mają świadomość, że muszą być obecne tam, gdzie spędza czas ich grupa docelowa. Z tego powodu coraz częściej pojawiają się na TikToku profile firmowe. Jak sprawnie prowadzić działania marketingowe z pomocą tej aplikacji? Wszystkiego dowiesz się z poniższego tekstu!
TikTok – jak dokładnie działa i co oferuje?
TikTok jest platformą, w której użytkownicy mogą tworzyć krótkie filmiki, z wykorzystaniem podkładu muzycznego dostępnego w bazie serwisu. Twórczość jest w zasadzie dowolna i wszystko zależy tylko od kreatywności. Najpopularniejsze są zdecydowanie układy taneczne. Wiele osób decyduje się na odtwarzanie cytatów filmowych, czy tworzenie krótkich historyjek z soundtrackiem w tle. TikTok wygrywa zdecydowanie faktem, że jest bardzo prosty i intuicyjny w obsłudze. Oferuje mnóstwo możliwości i nawet osoby, które dopiero dołączają do grona użytkowników, mają szansę nagrać świetne video. Coraz częściej platforma wykorzystywana jest również do celów edukacyjnych. Zarówno lekarze, nauczyciele czy inni specjaliści decydują się na nagrywanie filmików zawierających cenne jak i pouczające informacje.
Marketing i reklama na TikToku
Coraz więcej firm decyduje się na stworzenie biznesowych kont na platformie. Zarówno mniejsze marki, jak i światowi giganci rozumieją, jak duże możliwości reklamowe daje aplikacja. Prowadzenie profilu w interesujący sposób przyczyni się między innymi do budowania społeczności, zwiększenia zaangażowania, a także przekierowania ruchu na wybraną stronę. Jednak, by prowadzić skuteczny marketing na TikToku, należy wziąć pod uwagę kilka kwestii. Przede wszystkim grupę docelową i sposób komunikacji. Aplikacja zapewnia kontakt przede wszystkim z młodymi osobami. Liczy się tutaj poczucie humoru i pomysłowość. Należy być na bieżąco z najnowszymi trendami i popularnymi w sieci chellengami. Tylko wtedy uda się przekonać nastolatków do marki i zapaść im w pamięci na długi czas. Oczywiście prowadzenie własnego profilu firmowego to nie jedyne rozwiązanie. Istnieje jeszcze coś takiego jak influencer marketing i lokowanie produktów.
Jak rozkręcić konto firmowe w serwisie?
Jak w przypadku wszystkich najpopularniejszych aplikacji i serwisów, tak też w TikToku znajdą się rozwiązania typowo biznesowe. Twórcy aplikacji przygotowali kilka narzędzi umożliwiających skuteczną reklamę markom. Warto je wykorzystać, by dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Jednak nie można zapominać o podstawach. O to garść wskazówek, o czym należy pamiętać, by tworzyć dobrej jakości content na TikToku:
Postaw na regularność – TikTok jak wszystkie inne media społecznościowe nie lubi nudy i przestojów. Staraj się publikować cyklicznie, najlepiej kilka razy w tygodniu. Nie publikuj mniej niż 2 video na tydzień.
Bądź trendy – Śledź uważnie wszystko co dzieje się w sieci. Cały czas bądź na bieżąco. Warto od czasu do czasu przeglądać zakładkę „Odkryj” – to tam znajdują się najpopularniejsze hashtagi.
Wykorzystuj modną muzykę – Filmiki na TikToku słyną ze swoich podkładów muzycznych. Mają one ogromne znaczenie. Warto w tym celu wykorzystywać najpopularniejsze hity, które łatwo wpadają w ucho i są lubiane przez odbiorców.
Zadbaj o jakość nagrań – Oczywiście nie musisz od razu inwestować w sprzęt za kilka tysięcy złotych. Nawet przeciętnym smartfonem da się nagrać ciekawe filmiki. Jednak warto dopilnować takich szczegółów jak światło czy ustawienie sprzętu.
Siła TikToka jest coraz większa. Wie to nie tylko młodzież. Nawet pan prezydent Duda się na nim reklamował