Site Overlay

Wady i zalety marketingu szeptanego

Odkąd tylko pojawił się w świecie marketingu, ma swoich zwolenników, jak i stanowczych przeciwników. Wady i zalety marketingu szeptanego mówią same za siebie – choć nie jest to idealny sposób komunikacji i budowania wizerunku marki, często przynosi zaskakująco dobre efekty. Na czym polega oraz jakie są wady i zalety marketingu szeptanego?

Co to jest marketing szeptany?

Na czym polega marketing szeptany

Docieranie z konkretnym komunikatem poprzez jak najbardziej naturalne wywołanie dyskusji w komentarzach przez anonimową osobę to kwintesencja marketingu szeptanego. Tym właśnie jest – „szeptaniem” o marce tak, by inni rozmówcy nie zorientowali się, że wspominamy daną rzecz, bo takie jest nasze zadanie, a nie dlatego, że faktycznie chcemy. Ważne jest to, że w takiej sytuacji odbiorca, w odróżnieniu od tradycyjnej reklamy, nie jest namawiany do dokonania zakupu.

Osoba, która jest odpowiedzialna za marketing szeptany, tylko wspomina o istnieniu czegoś, czasem przybliża, jak to działa, ale nigdy nie nalega na kupno. Wpływa jedynie na budowanie wizerunku produktu w świadomości odbiorców, którzy być może – teraz lub w przyszłości – dokonają zakupu, nie wiedząc nawet, że ulegli zabiegom marketingu szeptanego. Czy to jest rozwiązanie idealne? Niekoniecznie. Wady i zalety marketingu szeptanego doskonale to ukazują.

Wady i zalety marketingu szeptanego nieco się zazębiają

Plusy i minusy marketingu szeptanego

Wady i zalety marketingu szeptanego to fakt. Każde z działań marketingowych ma swoje plusy i minusy. Zacznijmy od zalet marketingu szeptanego. Niewątpliwie należy do nich możliwość dotarcia do sporej grupy odbiorców oraz zwiększenia ruchu na stronie przy jednocześnie niskim koszcie prowadzenia działań. Marketing szeptany to dobry sposób na wyrobienie sobie pozytywnych relacji z odbiorcami na zasadzie bliskiego kontaktu, to sposób na zwrócenie uwagi na markę i utrwalenie jej w świadomości konsumentów, co w przyszłości może zaowocować większymi wynikami sprzedażowymi.

Wady i zalety marketingu szeptanego nieco się zazębiają. Coś, co z jednej strony jest zaletą, z drugiej może okazać się szkodliwe. Do wad tego typu działań z pewnością możemy zaliczyć brak pewności, że nawet intensywne prowadzenie dyskusji może nie przynieść wymiernych skutków lub dać efekt odwrotny do zamierzonego. Choć samo pojawienie się odpowiedniej osoby podczas dyskusji jest działaniem „tu i teraz” i ma szansę na odpowiedź na realne i aktualne potrzeby klientów, tak z drugiej strony samo opracowanie strategii działań marketingu szeptanego bywa czasochłonne.

Marketing szeptany to bardzo delikatny rodzaj marketingu – tutaj na błąd nie ma miejsca, ponieważ użytkownicy szybko mogą zorientować się, że zależy nam tylko na nakłonieniu ich do konkretnego zakupu, a nie pomocy. Wady i zalety marketingu szeptanego warto znać, zanim wdrożymy ten rodzaj marketingu w swojej firmie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *